Miranda

Ny värld
Hej!
 
Med rubriken menar jag såklart Umeå som är en helt ny plats för mig där jag är med helt nya människor. Och jag funderar lite på hur mycket exempelvis människors mentalitet här skiljer sig från Södra Sverige. Jag tänkte innan jag kom hit att alla skulle vara som jag är van vid men det känns inte alltid som det och då är frågan om det bara är jag som inbillar mig dessa skillnader eller inte, och om inte, om skillnaderna beror på var jag befinner mig, eller om det beror på något annat som att människorna är äldre nu, eller om det beror på musiken, mig, eller vad det nu kan vara.
 
Något slags elverk på Ålidhem i Umeå
 
Och ibland verkar saker som jag är van vid/ känner att jag redan gått igenom/ upptäckt vara helt ovant och nytt för människor här, t. ex. i klassen. Så vi känns lika men ändå olika. Och det är skönt att bli påmind om att man kan ha så olika erfarenheter för då känns världen större än vad den ibland brukar kännas för mig. Men å andra sidan känns den fortfarande ganska liten ibland, t.ex. när jag träffar folk jag känner på stan här i Umeå. Jag tror iallafall att jag kan utvecklas mycket genom att vara här och att den här platsen kan ge mig en vidgad vy eftersom allt inte är samma som förut. Och det går nog bäst om jag är öppen för det!
 
Musiken
 
 Bild på när jag väntar på att någon ska släppa in mig i skolan. Det är helg och dörrarna är stängda
 
Vi har gjort klart en till uppgift och framfört den i samma band som vi hade i förra projektet. Uppgiften såg likadan ut men nu skulle vi istället för att skriva en egen låt på ca 3 veckor, göra en cover på 1 vecka. Under tiden vi repade trodde jag vi aldrig skulle hinna men sen när det började närma sig speldatum var jag imponerad över att gruppen gjorde låtarna så bra ( nästan bättre än förra gången tycker jag personligen). Även på konserten satte vi allt. Och låten jag hade valt var You are the voice med John Farnham men jag blandade lite med Imagine av John Lennon. Detta spelade vi upp på universitetets öppna hus för gymnasieelever där konserten var som en monter som var igång hela dagen. De flesta gick bara förbi men vi hade en del publik också. Och på måndag börjar vi något helt nytt i andra grupper. Det ska bli roligt.
 
 
Fritid
 
Jag har varit på bio två fredagar i rad med en i klassen som heter Jennie. Första gången såg vi Fifty shades darker och andra gången såg vi Moonlight. Det var lite intressant. Sen gick vi på ett Walking- pass på gymmet men det var inte alls så lugnt som det låter. Jag var helt slut flera timmar efter. Det var mer springa än gå. Och sen har jag börjat försöka lära mig själv spela lite trummor i skolan och det är jätteroligt.
 
Det här är vi efter Walkingpasset
 
 
 
 
Veckans handling. Så att ni får se hur jag sköter mig haha. 
 
Hoppas ni alla har det bra
Kram kram!
 
 
#1 - Anonym

Vad roligt att Du kommit igång med bloggandet igen! Det ska följas noga :)
Kram, Pappa <3