Miranda

Tankar kring boende och kursstart
Nu har en vecka gått så tänkte berätta lite om vad som hänt under veckan. Det har mest handlat om två saker, skolan och vart jag ska bo i februari.

Jag har varit och tittat på två lägenheter/rum men bestämde mig för att tacka nej till dem . Den ena för att den var lite dyr och den andra för att den var lite halvdan ( dock var det en egen lägenhet). Så det blir korridorsrum på Ålidhem istället i februari. Där bor jättemycket studenter så det kan vara lite mer festande och liv och håll igång där. Det kan hända att jag flyttar igen om ett tag om det inte var något för mig. Det är ganska lätt att hitta bostäder just nu iallafall och jag tror det är värt att byta när det inte känns rätt även om det handlar om en kort tid.

Sedan har jag också börjat kursen. Kursarna känns bra och trevliga. Det blir roligare och roligare för varje dag som går när man börjar lära känna dem mer. De flesta är i 20-årsåldern och många från Norrland men det finns kanske ett par till från Stockholm, och några till från andra städer som Lund, Uppsala. Och en är från Tyskland vilket gör att kursen är på engelska.

Den här veckan har vi jobbat i grupper. Det var roligt att vi kom igång fort med att göra låtar. På tisdagen skulle alla grupper göra varsin rap som skulle handla om personerna i gruppen. Den framförde vi på onsdagen. Den dagen började vi också med en ny låt i en ny grupp som vi framförde på fredagen. Där spelade jag ljusa toner / melodi på keyboard medan en annan spelade ackorden på keyboard. Det var en bra grupp där allt flöt på bra. Det här är hur den lät under ett rep någon timme innan den var färdig:

https://drive.google.com/open?id=0B7Y6GfEeU7PXQnk2OFJqNzVhSDQ

På torsdagen hade vi valfri närvaro men jag gick dit ändå för att spela med några andra och det var kanske det roligaste under veckan för vi bara improviserade fram något då och spelade på känsla. Jag är inte van att improvisera så där så det var därför det var roligt att det blev något ändå. Vi kommer ha valfri närvaro varje torsdag och ibland är det korta dagar. Men man kan komma ändå när man vill mån-sön och det är många som gör det för att spela med andra och för att kunna använda instrumenten som finns här.

Det enda negativa är att jag var lite trött de första dagarna eftersom jag var ovan med att gå upp så tidigt och frånvarande eftersom jag hade så mycket tankar i huvudet som ny i staden men det blir hela tiden bättre med det och man kommer in i det mer och mer!
Kram Miranda
#1 - Alicia

Salut! Vet du hur man lägger in en länk i i inlägget? Är kursen på heltid? Verkar kul!

Svar: Hej! Jag kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde, men det var inte så krångligt bara copypaste:ade tror jag! Vad är det för länk du vill lägga in? Ja men man får jobba var man vill väldigt ofta.
Miranda

#2 - Oma

Så kul att läsa din blogg!! Hoppas du får en härlig tid där i Umeå o tck så mycket för presenterna från Ryssland. Kram,kram

#3 - Oma

Kul med blogg, se om det blir nåt den här helgen.

#4 - Oma

Väntar med spänning på fortsättningen, bor du i korridor nu? Lycka till, kram,ram

Svar: Roligt att se att du läser bloggen och kommenterar, nej jag bor i kollektiv. Tack ha det bra kraam
Miranda

#5 - Alicia

Okej nej asså jag vet hur man lägger in en länk, det är du som inte vet! ;) Man markerar ordet man vill ska vara länken klickar på "lägg till länk" (som är där uppe i listan), och skriver in adressen och voila!

Svar: Jaha haha trodde du ville ha hjälp med det :) Tack då vet jag!
Miranda